Kocaeli Fen Lisesi Öğretmenleriyle Öğrencileri İnandılar ve Başardılar

Kocaeli Fen Lisesi Öğretmenleriyle Öğrencileri İnandılar ve Başardılar

Eğitim çalışanlarını; liyakatlı, inovatif, değişime inanan ve ayak uyduran, etik değerlere sahip, rol modeller olması, motivasyonlarını arttırmaları için kısa süreli de olsa hizmet içi eğitimden geçiriyorlar.

09.12.2015 3814

Okul müdürlerinin liderlik, iletişim, kalite yönetimi konularında uzmanlaşmalarını sağlamak amacıyla Ortaöğretim Değerlendirme ve Akradetiasyon (ODAK) projesi dahil farkındalık yaratacak ortamlar hazırlıyorlar.

Vizyon 2023 hedefleri dikkate alındığında eğitimde çıtayı yükseltmek, şampiyon öğrenciler çıkarmak, marka okullarla yarışmak için Vali Güzeloğlu ve müdür Çelik’in aldıkları önlemler, koydukları hedefler yeterli mi? Elbette değil. Okul müdürleri; ellerini taşın altına koymaz, başarı çıtasını yükseltmek için çaba harcamaz, okullarında sosyal barışı sağlamaz, sınav sonuçlarını dert edinmezse ne yaparsanız yapınız boşuna.

Kocaeli20Fen20Lisesi20Öğretmen20Kadrosu 2015

Öğretmenler; sınava hazırladıkları öğrencilerinin yaratıcı problem çözme becerileri kazandırmaz, sınav heyecanlarını paylaşmaz, “bu maaşa bu kadar” mantığıyla derse girerlerse harcanan emeğe ve zamana, kurulan hayallerle umutlara yazık olur.

Sendikacılar; eğitim-öğretim sorunlarını tartışmak, projeler üretmek yerine siyasi görüşlerini temsil eden siyasi partilerin arka bahçesi olarak çalıştıkları,  öğretmeni potansiyel oy deposu gördükleri, öğrencilerin ve velilerinin korkulu rüyası, kabusu olan TEOG, YGS, LYS sınavları ve sonuçlarını umursamadıkları sürece kendi kendimizi kandırmaktan öte gidemeyiz.

Aldığımızı sandığımız önlemlerle, öğretmenlerimizin ve öğrencilerimizin bireysel başarılarıyla kendimizi aldatmayalım.

LYS’de dökülen, TEOG’da ayakta durmaya çalışan Kocaeli gerçeğini görmek ve yüzleşmek için ortaöğretim öğrencilerinin kazanmış oldukları bilgi ve becerileri ölçmek amacıyla OECD tarafından 3 yılda bir yapılan Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı olan PISA sonuçlarına bakmak yeterli.

64 ülkenin değerlendirmeye alındığı, Çin’in matematikte 613, okumada 570, fende 580 puanla birinci olduğu 2012 PISA Türkiye sonuçları şöyle;

Matematikte 448 puanla 44’üncü, okumada 475 puanla 42’nci, fende 463 puanla 43’üncü.

Bir başka deyişle; 494 matematik, 501 fen, 496 okuma OECD ortalamasının da altındayız.

Sizin anlayacağınız, en üst seviyenin 6 olduğu değerlendirmede öğrencilerimiz matematik, fen bilimleri ve yaratıcı problem çözme becerilerinde yüzde 1’in altında.

TÜM SINIFLARDA YGS BİRİNCİSİ

OECD’nin içimizi karartan, moralimizi bozan rakamlarını bir kenara bırakıp, 11 Kasım’da yapılan “YGS Deneme Sınav” sonuçlarına bakalım.

Hiç eveleyip gevelemeden söyleyeyim; “Kocaeli Fen Lisesi”  9, 10, 11 ve 12. sınıf öğrencileri katıldıkları tüm sınavlarda İzmit, Kocaeli ve Türkiye birincisi oldu.

26.299’u Kocaeli’den olmak üzere Türkiye genelinde toplam 41.497 öğrencinin katıldığı, 546 okulun yarıştığı 12. Sınıflarda Orhan Ulaş Güler 160 soruda 147.50 net ile Türkiye birinciliğini ilan etti.

Okul müdürü Mesut Tekin başta olmak üzere “Kocaeli Fen Lisesi” öğretmen ve öğrencilerini kutluyorum.

Aynı başarıyı ÖSYM’nin 13 Mart 2016’daki YGS, 18-19-25-26 Haziran’daki LYS’de de göstereceklerine inanıyorum.

27 öğretmenin görev yaptığı “Kocaeli Fen Lisesi” sınava katılan 105 öğrenci ile YGS-1 ve YGS 2 (MF), YGS 3 ve YGS 4 (TS), YGS 5 ve YGS 6 (TM)’de Kocaeli ve Türkiye birinciliği kimseye kaptırmazken özeller dahil 40-50 öğretmenli fen liseleri altlarda yer aldı.

Özel Darıca Fatih Fen Lisesi (14 öğrenci) ikinci, Özel Erkul Fen Lisesi (24 öğrenci) üçüncü, Özel Çayırova Fatih Fen Lisesi (18 öğrenci) dördüncü, Özel Gebze Türk Eğitim Vakfı İnanç Türkeş Lisesi (66 öğrenci) beşinci, Gölcük Fen Lisesi (152 öğrenci) altıncı, Kocaeli Anadolu Lisesi (117 öğrenci) yedinci, Muammer Dedreli Fen Lisesi (110 öğrenci) sekizinci, Gebze Kanuni Sosyal Bilimler Lisesi (84 öğrenci) dokuzuncu, Dilovası Özel Enka Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi (210 öğrenci) onuncu oldu.

Konuşmaya gelince mangalda kül bırakmayan aralarında Cahit Elginkan, İzmit, Gazi, Atılım, Merkez Bankası, Gölcük, Ülkü Yalçın, Oruç Reis, Anadolu Liselerinin bulunduğu liselerimiz nal topladı.

Gebze Kanuni Sosyal Bilimler Lisesi ilk 10’da yer alırken havasından geçilmeyen Kartepe Ali Fuat Başgil Sosyal Bilimler Lisesi ancak 29’uncu olabildi.

Kocaeli Fen Lisesi yalnız 12. Sınıflarda değil Kocaeli’de 18.659, Türkiye’de 23.769 öğrencinin katıldığı 11. Sınıflar, Kocaeli’de 21.264, Türkiye’de 27.132 öğrencinin girdiği 10. Sınıflarla Kocaeli’de 27.984, Türkiye’de 34.891.  öğrencinin yarıştığı 9. Sınıflarda da ipi birinci göğüsledi.

ÖZEL VE TEMEL LİSELER

YGS Deneme Sınav sonuçlarını incelerken yeni açılan özel Anadolu liseleriyle dershanelerden dönüşen ve öğrencilerin tamamını devlet liselerinden nakil ile gelen öğrencilerin oluşturduğu Özel Temel Liselerin performansları dikkatimi çekti.

Başiskele Bilgili Kültür Anadolu Lisesi, özel Anadolu liseleri sıralamasında birinci, Kocaeli’de 11’inci oldu.

Erkul 23,  Bahçeşehir 25, Cebir 31, Darıca Fatih 40, Darıca Bilge 42, Atafen 46, Darıca Seymen 70, Doğa 87, İzmit Seymen 88, Murat Yıldırım Meslek 103, Kartepe Kervan 119’uncu.

Özel Temel Liseler sıralamasında; Evrensel Matematik Köyü 15’inci, Etken Fen Bilimleri 16’ncı, Karamürsel Sınav 17’nci, Gebze Anı Fen Bilimleri 21!inci, İzmit Final 32’nci, Büyük Kocaeli 33’üncü, Uğur 34’üncü, Gebze Final 36’ncı, Bilgi Kültür 47’nci, Gümüş 48’inci, Gebze Yeni Umut 76’ncı, Gebze Çözüm 79’uncu, Gebze Uğur 86’ncı.

                            ***                      ***                      ***

 KOCAELİ FEN’İN BAŞARISI TESADÜF DEĞİL

Kocaeli Fen Lisesi’nin YGS Deneme Sınavı tüm sınıflarında Kocaeli ve Türkiye birincisi olduğunu öğrenince önceki gün okula gittim.

Müdür Mesut Tekin, müdür yardımcıları Necla Aydın ve Yılmaz Akgün, rehber öğretmen Nihal Kaf ile sohbet ettim.

Mercimek çorbası, ıspanak, yoğurt, peynirli makarnadan oluşan öğle yemeğini öğretmen ve öğrencilerle birlikte yedik.

Mesut Tekin’in müdürlüğe başlamasıyla birlikte fen lisesinde 27 öğretmenle yakalanan başarı öyküsünü ilk ağızlardan dinledim.

Öğretmenlerle öğrencilerin diyaloğuna, iletişimine, motivasyonuna hayran kaldım.

462 öğrencinin okuduğu, 24’ü Özcan Kan, Gölcük ve Körfez Fen Liseleri öğrencilerinin misafir olduğu, 87’si kız v e 77’si erkek olmak üzere 164 öğrencinin pansiyonda kaldığı fen lisesinde başarının tesadüf olmadığını gördüm.

Başarının tesadüf olmadığını gösteren bir başka istatistiki bilgi de, Mesut Tekin’in göreve başladığı Kocaeli Fen Lisesinin son 4 yılda YGS ve LYS’de ilk 1000 ve ilk 100’e giren öğrenci sayıları.

2012’de yok ilk 100’e giren öğre3nci yok. 2013, 2014 ve 2015’te birer öğrenci.

İlk 100’e giren öğrenci sayıları; 2012’de 6, 2013’te 7, 2014’te 10, 2015’te 11.

Liselerin başarı kriteri olarak kabul edilen YEP sonuçlarına göre taban ve tavan puanlarına baktığımızda; Kocaeli Fen Lisesinin 2014 taban puanı 483.64, tavan puanı 497.90. 2015 taban puanı 489.06, tavan puanı 496.84.

Sayıları ve öğretmenlerin performansını, öğrencilerin başarısını gördükten sonra umarım sizlerde benim gibi Kocaeli Fen Lisesinin “marka” lise olmayı fazlasıyla hak ettiğini kabul etmişsinizdir.

Kocaeli Fen Lisesine bu yıl 9’uncu sınıfa 4, 10’uncu sınıfa 1, 11’inciş sınıfa 3, 12’nci sınıfa 3 olmak üzere toplam 11 öğrencinin İstanbul’un marka liseleriyle Gebze TEVİTÖL’den nakille geldiklerini öğrenince önümüzdeki yıl başarı çıtasının daha yükseklere çıkacağını söyleyebilirim.

TEOG’da yüksek puan alan ortaokul şampiyonları da önceki yıllarda olduğu gibi İstanbul başta olmak üzere marka liselerin olduğu komşu illere gitmeyeceklerdir.

Kocaeli’nin eğitimde başarıyı hedeflenen noktaya taşıyabilmesi, sınavlardaki başarı çıtasını yukarılara çıkarabilmesi için sadece Kocaeli Fen Lisesinin “marka” olması yetmez. Marka lise sayısının en az 5 olması lazım.

DSCI0009

Haberin aslını görmek için Mavi Kocaeli gazetesini tıklayınız. (Sanal) 

Haberin aslını görmek için Mavi Kocaeli gazetesini tıklayınız. (Baskı)